Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Door op "Cookie instellingen" te klikken kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op "accepteren en doorgaan" te klikken ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in ons privacy- en cookiebeleid.

Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Hieronder kun je kiezen welke cookies je accepteert. Klik per cookie op "meer informatie" om te zien wat de functie van de cookie is.

    Zonder noodzakelijke cookies werkt een website niet goed. Deze cookies zorgen dat je in kunt loggen of worden gebruikt om instellingen op te slaan.
      Tracking cookies worden gebruikt om gebruikers te herkennen over een langere periode dan een enkel bezoek op één of meerdere websites.

      Nieuws

      Autoverzekeraars krijgen een dikke voldoende

      Het eerste kwartaal van 2019 zit er op. Hoe tevreden is men over de eigen autoverzekering in de start van dit jaar?

       

      In Q1 van 2019 beoordelen verzekerden hun autoverzekeraar met een ruime voldoende. Gemiddeld worden de verzekeraars beoordeeld met een overall rapportcijfer van 7,8. Vooral autoverzekeraars ANWB, Centraal Beheer Achmea en Interpolis doen het goed en krijgen van hun klanten gemiddeld een 8,0. Verzekerden bij ZLM Verzekering zijn nóg meer tevreden en beoordelen hun huidige autoverzekeraar in zijn totaliteit met een 8,5, zo blijkt uit de maandelijkse Monitor Autoverzekeringen.

       

      Daar waar klanten ANWB vooral goed beoordelen op reputatie (8,5) en grootte/bekendheid (8,4), zijn verzekerden bij Univé juist erg te spreken over de afhandeling van schade (8,3) en het gemak waarmee de verzekering kan worden afgesloten of beheerd (8,2). Mensen die een autoverzekering bij ZLM Verzekering hebben zijn erg tevreden over de dienstverlening en klantvriendelijkheid. Vooral de afwikkeling van schade (8,8), service zoals klantvriendelijkheid en behulpzaamheid (8,7) en de administratieve snelheid (8,6) scoren hoog. De administratieve snelheid is een aspect dat verzekerden van Centraal Beheer Achmea ook het best beoordelen (8,1). Klanten met een autoverzekering bij Interpolis zijn vooral erg tevreden zijn over de afhandeling van schade (8,5), de service (8,3) en de grootte/bekendheid van de verzekeraar (8,2).

       

      Bij de keuze voor een verzekeraar zijn, naast de hoogte van de premie, vooral service en afhandeling van schade erg belangrijk. Het minst belangrijk vindt men de grootte/bekendheid van de verzekeraar, net als diens ideologische uitgangspunten. Zouden Nederlanders in het bezit van een rijbewijs op dit moment een autoverzekering gaan afsluiten, dan worden vooral ANWB, Centraal Beheer Achmea en Allsecur overwogen.

       

      Benieuwd hoe uw organisatie het doet vergeleken met andere spelers in de markt? Of een objectieve benchmark ontvangen van NPS en CES, waarbij niet alleen de uiterst (on)tevreden klanten responderen, maar ook ex-klanten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie over de Monitor Autoverzekeringen.

       

      Meer informatie over de Monitor Autoverzekeringen vindt u hier.