Over Kien

Wat doen we?

Kien is een marktonderzoekbureau gespecialiseerd in kwantitatief onderzoek. Online, telefonisch, schriftelijk en hybride onderzoek. We leveren maatwerk en op de onderzoeksresultaten gebaseerde marketingconsultancy. De onderzoeksonderwerpen, en dus ook onze onderzoeksexpertise, zijn gevarieerd: klant- en medewerkertevredenheid, bekendheid- en imago prijsstrategie, keuze- en beslissingsgedrag en communicatiebeleid. Of we maken gebruik van door de opdrachtgever aangeleverde bestanden of, vaker, we zetten het onderzoek uit in ons eigen panel. Een kwalitatief hoogstaand panel dat inmiddels zo'n 30.000 leden van 16 jaar en ouder telt. 

 

Bedrijfsprofiel

In 1993 werd Kien opgericht onder de naam B&N Marketing. In 2008 introduceerden wij onze nieuwe naam en identiteit: Kien. Slim marktonderzoek en praktische marketingadviezen waar u direct van profiteert, in kwaliteit, efficiency en in prijs. Kien werkt zeer nauw samen met PanelWizard, het bedrijf met dezelfde werkfilosofie en identieke founding fathers. Kien is ISO-gecertificeerd en lid van de MOA.

 

Hoe werkt kien

Slim. Dat is hoe Kien omgaat met marktonderzoek, zowel in opzet, uitvoering als in rapportage. In alle bescheidenheid durven wij te stellen dat onze aanpak slim, zo niet slimmer is, op de volgende fronten:

 

Mensen. Zowel onze medewerkers op kantoor als in ons callcenter zijn hoog opgeleid en krijgen aanvullende, gerichte onderzoekstrainingen. Briefing, intake, opzet, programmering, onderzoeksbegeleiding, - coördinatie en rapportage liggen alle in 1 hand. Iedere projectleider is van A tot Z betrokken bij en verantwoordelijk voor het onderzoek.

 

Organisatie. Onze interne structuur is uiterst plat. Iedere projectleider is van begin tot einde projectverantwoordelijk wat betekent dat hij/zij zelf direct alle inhoudelijke en operationele beslissingen kan nemen. Uiteraard blijft onderling overleg onmisbaar, maar dit is ad hoc en on the spot. Formele vergaderstructuren zijn ons vreemd; dit komt ten goede aan de snelheid en ieders persoonlijke drive iets moois van het onderzoek te maken.

 

Software. Kien ontwikkelde alle onderzoekssoftware zelf. Dit resulteerde in uiterst flexibele, aan de klantwensen, aan te passen software. Bovendien zijn we exact op de hoogte zijn van alle technische en inhoudelijke mogelijkheden.

 

Geografie. Onze aanwezigheid in zowel Amsterdam als Groningen biedt the best of both worlds. Studentenstad Groningen voorziet in een ruim en relatief voordelig aanbod van hoog opgeleide (callcenter)medewerkers. Amsterdam levert de belangrijke fysieke nabijheid met het merendeel van onze klanten.

 

Rapportage. Interviews kunt u op afstand en realtime meeluisteren. De uiteindelijke, overkoepelende resultaten ziet u online, eventueel realtime en, indien gewenst, in uw eigen online onderzoeksbibliotheek.

 

PanelWizard direct

Kien is het moederbedrijf van PanelWizard Direct, de panelklassieker in Nederland. U zet zelf uw onderzoek uit onder een panel van 30.000 personen. Vandaag nog kunt u uw vragen indienen en uitzetten onder de gewenste doelgroep. Het kan gaan om 1 vraag of om een complete vragenlijst. Het onderzoek is altijd online en wordt, wanneer nodig, aangevuld met telefonisch onderzoek. PanelWizard Direct is wars van langdurige procedures, maar is snel, transparant, betaalbaar en biedt vooral goed onderzoek. U hebt de regie zelf volledig in handen, maar u wordt ook altijd ondersteund door de onderzoeksexpertise van Kien.


www.panelwizard.com