Cookies
Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Door op "Cookie instellingen" te klikken kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op "accepteren en doorgaan" te klikken ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in ons privacy- en cookiebeleid.
Cookies
Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Hieronder kun je kiezen welke cookies je accepteert. Klik per cookie op "meer informatie" om te zien wat de functie van de cookie is.
Nieuws
Nieuws van Kien
Vacature Commercieel Marktonderzoeker Groningen (32-40 uur)
lees meerWij zijn: een succesvolle organisatie met ambitie en leuke collega’s
Wij zoeken: de schakel tussen onze onderzoek- en salesafdeling
Wij bieden: een veelzijdige functie met veel dynamiekWie zijn wij?
Kien biedt kwalitatief hoogwaardig marktonderzoek. We houden ons bezig met alle vormen van kwantitatief onderzoek. Van één losse vraag tot jarenlange monitors; online, telefonisch, schriftelijk en hybride. We maken daarbij veel gebruik van ons eigen consumenten-, B2B en kinderpanel, PanelWizard. Recent introduceerden we bovendien Factsnapp, een unieke tool voor het razendsnel zelf uitvoeren van online marktonderzoek.
We kijken naar marktonderzoekoplossingen vanuit de wens van de klant, gecombineerd met onze eigen technische kracht en niet per se vanuit traditie en gebruiken.
Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Uit ons klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat de geleverde kwaliteit ook wordt gewaardeerd. Klanten beoordelen ons gemiddeld met een 8,9.
De interne structuur bij Kien is erg plat en formele vergaderstructuren zijn ons vreemd. Dit komt niet alleen de snelheid ten goede, maar ook ieders persoonlijke drive iets moois van het onderzoek te maken.
Voor onze vestiging in Groningen, zijn we per direct op zoek naar een Commercieel Marktonderzoeker voor 32 tot 40 uur per week.
Wat ga je voor ons doen?
Als eerste ben je verantwoordelijk voor het tijdig en correct afhandelen van offerte-aanvragen. Essentieel is het vertalen van de klantbehoefte naar een concrete en heldere onderzoeksvraag, waarna je een bijpassende offerte opstelt.
Daarna is het jouw taak de projecten die je hebt binnengehaald zorgvuldig over te dragen aan de marktonderzoekers, zodat de overgang van het sales- naar het onderzoekstraject voor zowel de klant als je collega’s soepel verloopt.
Je zorgt daarbij dat je steeds op de hoogte bent van de omvangrijke projectplanning, zodat je weet waar ruimte ligt en eventuele knelpunten tijdig signaleert.
Tot slot ben je zelf ook actief als marktonderzoeker. In die rol redigeer en programmeer je bijvoorbeeld vragenlijsten, controleer je data en bereid je rapporten voor.
In de praktijk ben je ongeveer de helft van je tijd bezig met de intake van nieuwe projecten en de andere helft met het uitvoeren van marktonderzoek.
Waarom zou je dat bij ons willen doen?
- Grote verscheidenheid aan mooie projecten voor kleine en grote klanten
- Ruimte om eigen creativiteit en ideeën in te brengen
- Flexibele werktijden
- Gevestigd bureau, met tevreden klanten
- Informele, transparante werksfeer
- Samenwerking in een gevarieerd team met leuke collega’s
- Ruimte om je te ontwikkelen
- Sportregeling
- Overurenregeling
- En natuurlijk onze overheerlijke koffie van versgemalen bonen
Wat heb je daarvoor nodig?
Overzicht, nauwkeurigheid en stressbestendigheid zijn van groot belang aangezien je altijd aan vele trajecten tegelijk werkt. Je moet van aanpakken houden en snel kunnen schakelen, niet alleen tussen verschillende klanten en projecten, maar ook tussen de verschillende werkzaamheden die je uitvoert. Terwijl klanten en collega’s continu vragen en verzoeken bij je neerleggen, houd jij het hoofd koel en handel je deze verzoeken en je eigen actiepunten gestructureerd af.
Je bent contactueel erg sterk en hebt de zogenaamde gunfactor. Je kunt ideeën en afspraken heel helder en bondig communiceren, zowel mondeling als schriftelijk, in het Nederlands.
Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau (verkregen door opleiding en/of werkervaring). Minimaal 1 jaar werkervaring (als marktonderzoeker) is een pre. Je bent handig met een computer en maakt je nieuwe programma’s snel eigen. Tot slot ben je een fijne collega, slim en een harde werker!
Hoe kun je reageren?
Geïnteresseerd? Stuur dan je motivatie en cv naar vacatures@kienonderzoek.nl.
Meer informatie is te verkrijgen via dit e-mailadres of telefonisch bij Steven Noordam, 085-4018250.Door te solliciteren naar deze functie, geef je Kien toestemming om alle door jou verstrekte persoonsgegevens op te slaan en te gebruiken voor het afhandelen van de sollicitatieprocedure. Je gegevens worden vier weken na afronding van deze sollicitatieprocedure verwijderd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Kien B.V.
Boermandestraat 25
9723 DS Groningen
050-3171777
vacatures@kienonderzoek.nl
www.kienonderzoek.nlVacature Marktonderzoeker Groningen (32-40 uur)
lees meerWat ga je bij Kien doen?
Het takenpakket van een Marktonderzoeker is heel divers: van het opstellen en programmeren van vragenlijsten, schrijven en controleren van rapportages, bewaken van de planning van de onderzoeken, contact houden met de klant tot het leiden van (eenvoudige) onderzoeken.
Werkdagen bij Kien zien er nooit hetzelfde uit, je werkt continu aan meerdere onderzoeken tegelijk en hebt daarvoor steeds nauw contact met je collega’s.
Wat doet Kien?
Kien biedt goed en snel marktonderzoek; kwantitatief onderzoek waarbij we gebruik maken van ons eigen online panel PanelWizard. Zomaar een greep uit de uiteenlopende opdrachtgevers waar we voor werken: Coca-Cola, Jumbo Supermarkten, KPN, Nationale-Nederlanden, Verkade en Wereld Natuur Fonds.
We achterhalen voor onze klanten welke nieuwe chocoladesmaak de meeste kans van slagen heeft, wat Nederlanders vinden van die nieuwe reclamecampagne of hoe er gedacht wordt over vrouwenvoetbal. Ook geven we inzicht in welke keuzes er gemaakt worden op het gebied van pensioen, hoe tevreden klanten zijn over de dienstverlening van hun bank of hoe docenten denken over het lesmateriaal dat ze gebruiken.
Voor onze vestiging in Groningen, zijn we op zoek naar een
Marktonderzoeker voor 32 tot 40 uur per week.Wat heb jij (nodig)?
- Oog voor detail: je werkt nauwkeurig
- Helicopterview: je kunt goed overzicht houden en plannen
- Communicatievaardigheden: je kunt ideeën en afspraken helder en bondig communiceren
- Computerskills: je bent handig met een computer en maakt je nieuwe programma's snel eigen
- Minimaal HBO werk- en denkniveau (verkregen door opleiding en/of werkervaring)
- Minimaal 1 jaar werkervaring (als Marktonderzoeker) is een pre
- Tot slot ben je een fijne collega, slim en een harde werker!
Waarom zou je dat bij ons willen doen?
- Flexibele werktijden
- Informele, transparante werksfeer
- Samenwerking in een gevarieerd team met leuke collega's
- Ruimte om je te ontwikkelen
- Sportregeling
- Overurenregeling
- En natuurlijk onze overheerlijke koffie van versgemalen bonen
Geïnteresseerd?
Stuur dan je motivatiebrief en cv naar vacatures@kienonderzoek.nl.
Meer informatie is te verkrijgen via dit e-mailadres of telefonisch bij Berdien Schanssema of Rianne Lubbersen-Jacobi (Projectleiders Marktonderzoek), 050-3171777.Door te solliciteren naar deze functie, geef je Kien en PanelWizard toestemming om alle door jou verstrekte persoonsgegevens op te slaan en te gebruiken voor het afhandelen van de sollicitatieprocedure. Je gegevens worden vier weken na afronding van deze sollicitatieprocedure verwijderd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Kien B.V.
Boermandestraat 25
9723 DS Groningen
050-3171777
vacatures@kienonderzoek.nl
www.panelwizard.com
www.kienonderzoek.nlVacature Projectleider Marktonderzoek Groningen (32-40 uur)
lees meerWij zijn: een platte en informele maar professionele organisatie
Wij zoeken: een ervaren onderzoeker die van aanpakken houdt
Wij bieden: een uitdagende en afwisselende functieWie zijn wij?
Kien biedt goed en snel marktonderzoek. We houden ons bezig met alle vormen van kwantitatief onderzoek, waarbij we vaak gebruik maken van ons eigen online panel PanelWizard.
We achterhalen voor onze klanten bijvoorbeeld welke nieuwe chocoladesmaak de meeste kans van slagen heeft, wat Nederlanders vinden van die nieuwe reclamecampagne of hoe er gedacht wordt over vrouwenvoetbal. Maar we geven ook inzicht in welke keuzes er gemaakt worden op het gebied van pensioen, hoe tevreden klanten zijn over de dienstverlening van hun bank of hoe docenten denken over het lesmateriaal dat ze gebruiken. McDonalds, Nationale Nederlanden, Coca Cola, KPN, Dr. Oetker, Jumbo; zomaar een greep uit de uiteenlopende opdrachtgevers waar we voor werken.
De interne structuur bij Kien is erg plat en formele vergaderstructuren kennen we niet. Dit komt niet alleen de snelheid ten goede, maar ook ieders persoonlijke drive om samen iets moois van het onderzoek te maken. Dat we daar ook in slagen blijkt uit het rapportcijfer dat onze klanten ons geven: gemiddeld een 8,6.
Voor onze vestiging in Groningen, zijn we op zoek naar een
Projectleider Marktonderzoek voor 32 tot 40 uur per week.Wat ga je voor ons doen?
Als Marktonderzoeker bij Kien leid je de onderzoekstrajecten. Dit start bij het vertalen van de klantvraag naar een toegesneden aanpak. Je zorgt er daarna voor dat het onderzoek conform de gestelde normen voor tijd, geld en kwaliteit wordt ingericht en uitgevoerd. Je plant de taken voor projectleden en bewaakt de planning. Vervolgens rapporteer en presenteer je de onderzoeksresultaten aan de opdrachtgever. Je bent pro-actief in het onderkennen van mogelijkheden voor het vergroten van de onderzoeksomzet en het nemen van dienovereenkomstig acties. Je levert bijdragen aan proces- en productverbeteringen en begeleidt (Junior) Marktonderzoekers naar een optimale kwaliteit en ontwikkeling.
Waarom zou je dat bij ons willen doen?
- Grote verscheidenheid aan mooie projecten voor kleine en grote klanten
- Ruimte om eigen creativiteit en ideeën in te brengen
- Flexibele werktijden
- Gevestigd bureau, met tevreden klanten
- Informele, transparante werksfeer
- Samenwerking in een mooi, gevarieerd team
- Ruimte om je te ontwikkelen
- Sportregeling
- Overurenregeling
- En natuurlijk onze overheerlijke koffie van versgemalen bonen
Wat heb je daarvoor nodig?
Je bent initiatiefrijk, je signaleert kansen en handelt daarnaar. Vanwege de grote hoeveelheid projecten is het van belang dat je overzicht kunt houden over een diversiteit aan taken. Een flinke dosis stressbestendigheid is daarvoor ook noodzakelijk.
Je bent erg nauwkeurig en stelt hoge eisen aan je eigen werk. Je kunt je perfect uitdrukken in het Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk. Je kunt ideeën en feiten op heldere wijze presenteren en hebt overtuigingskracht, zowel intern als extern.
Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar ervaring met het uitvoeren van onderzoek aan klant- of bureauzijde (harde eis). Tot slot ben je een fijne collega, slim en een harde werker!
Hoe kun je reageren?
Geïnteresseerd? Stuur dan je motivatie en cv naar vacatures@kienonderzoek.nl.
Meer informatie is te verkrijgen via dit e-mailadres of telefonisch bij Berdien Schanssema of Rianne Lubbersen-Jacobi, Projectleiders Marktonderzoek, 050-3171777.Door te solliciteren naar deze functie, geef je Kien en PanelWizard toestemming om alle door jou verstrekte persoonsgegevens op te slaan en te gebruiken voor het afhandelen van de sollicitatieprocedure. Je gegevens worden vier weken na afronding van deze sollicitatieprocedure verwijderd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Kien B.V.
Boermandestraat 25
9723 DS Groningen
050-3171777vacatures@kienonderzoek.nl
www.kienonderzoek.nl
www.panelwizard.comKwart Nederlandse vrouwen schaamt zich voor kleding partner: ‘Gewoon geen gevoel voor stijl’
lees meerVan alle Nederlandse vrouwen schaamt 26 procent zich weleens voor de kleding van hun partner. Mannen daarentegen zijn een stuk minder kritisch: bij hen bedraagt dit percentage slechts dertien procent. Of zij zich ooit beter gaan kleden is nog maar de vraag, want volgens een derde van de vrouwen heeft hun partner gewoon geen gevoel voor stijl. Dat blijkt vandaag uit onderzoek van Acties.nl, uitgevoerd door PanelWizard onder 1.066 volwassen Nederlanders met een vaste relatie.
Met 12 procent ligt het percentage mannen dat zich kritisch uitlaat over de fashion sense van hun partner een stuk lager. „Vooral op het gebied van kledingkeuze en -stijl lijkt er voor een groot gedeelte van de Nederlandse mannen nog een wereld te winnen", vertelt Vince Franke van Acties.nl. Door de jaren heen heeft hij op kantoor „alle foute kleurencombinaties” wel eens langs zien komen: zwarte sokken onder een spijkerbroek, bijvoorbeeld, of een blauw overhemd op een rode pantalon. „Helaas was de drager ervan in 99 procent van de gevallen een man".
Het gevolg? Een groot deel van de ondervraagde vrouwen bemoeit zich actief met de kledingkeuze(s) van hun partner. Van alle Nederlandse vrouwen stelt 60 procent namelijk dat ze hem of haar weleens hebben tegengehouden bij het maken van een fashionflater. Toch lukt dit niet altijd: 37 procent van de vrouwen heeft hun wederhelft weleens slecht gekleed de deur uit laten gaan.
Lees het hele artikel op metronieuws.nl
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via ons zusterbedrijf PanelWizard?
Angst onder werknemers dat de baas op afstand meekijkt bij thuiswerken
lees meer5 procent van de Nederlanders is bang dat hun baas hen op afstand controleert. Twee vijfde vindt het niet erg als een werkgever hier bij thuiswerken goede reden voor heeft.
Okay, 85 procent is dus niet zo bang dat the boss meekijkt als we moeten thuiswerken. Maar dan nog: zo’n een op de zes werkenden zit toch met samengeknepen billen dat de werkgever op afstand laptops en telefoons van werknemers in de gaten houdt.
Dat blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder precies 1.106 Nederlanders werkend in loondienst, uitgevoerd door PanelWizard (zusterbedrijf van Kien). Ondanks genoemde angst heeft 40 procent er geen problemen mee als blijkt dat de controle van de werkgever noodzakelijk is.
Lees het hele artikel op metronieuws.nl
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via ons zusterbedrijf PanelWizard?
We kunnen het niet laten: even een appje of sms lezen in verkeer
lees meerEven snel een appje of sms lezen als we in de auto, op de fiets of scooter zitten? Het blijkt verleidelijk te zijn. Zeven op de tien Nederlanders kijken op hun telefoon bij het ontvangen van een berichtje, terwijl dat meestal helemaal niet belangrijk blijkt te zijn.
Dat blijkt uit het Social Media Dagboekonderzoek dat PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) uitvoerde in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW), schrijft De Telegraaf. De meeste mensen die ernaar gevraagd werden, zeggen de berichten niet te beantwoorden, maar even lezen doen we dus meestal wel.
In de helft van de gevallen leidt het tot slingeren, langzamer rijden of het missen van een afslag. Ook is het soms de oorzaak van een ongeluk. Het onderzoek werd uitgevoerd in het kader van de bewustwordingscampagne 'MONO' van IenW.
Wat blijkt is dat de berichten die worden ontvangen in de meeste gevallen (84 procent) als onbelangrijk worden gezien en, zo vindt een grote meerderheid (94 procent), niet het risico van een boete waard. Toch blijft het verleidelijk om even te kijken als de telefoon klinkt of trilt.
Lees het hele artikel op RTLnieuws.nl
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via ons zusterbedrijf PanelWizard?
100ste meting Goede Doelen Monitor
lees meerDe Kien Monitor Goede Doelen. heeft de 100ste meting uitgevoerd! Al 100 maanden lang vragen wij ons panel naar KPI's zoals bekendheid, geefgedrag, voorkeur en Share of Wallet. Daarmee hebben wij een enorme schat aan informatie voor jou, als professional in de goede doelen brache, in handen.
Continu inzicht en betrouwbare cijfers zijn nodig om de juiste acties uit te zetten en het effect daarvan te kunnen meten. Dat inzicht geeft de Kien Monitor Goede Doelen.
Monitor Goede Doelen
De Kien Monitor Goede Doelen is een maandelijks benchmark onderzoek onder Nederlanders, waarbij elke maand een verse steekproef van N=350 wordt ondervraagd. Daarbij worden de KPI's in kaart gebracht van de 63 grootste Nederlandse charitatieve organisaties. Dus niet alleen je eigen data, maar ook die van de 'concurrent'.
De resultaten van het onderzoek geven inzicht in o.a.:
- bekendheid, spontaan (eerstgenoemd en totaal) en geholpen
- op welke manier men is benaderd door de goede doelen om donateur te worden
- doneergedrag per goed doel (donateurs afgelopen maand en incidenteel)
- belang van diverse aspecten bij keuze voor donatie aan een goed doel
- mate van tevredenheid donateurs afgelopen maand over diverse aspecten
- verbeteringsprioriteiten van de verschillende aspecten
- share of wallet: bij besteding van 100 euro (+ motivatie voor de keuze)
- aan welke doelen men absoluut niet zou doneren (+ motivatie voor de keuze)
- reclamebereik en effectiviteit mediabesteding
Ouderen trekken vaker de portemonnee voor goede doelen
lees meerHet huishoudboekje: wat komt er binnen en wat wordt er uitgegeven? Als het gaat om goede doelen dan blijkt dat vooral ouderen dit in hun budget hebben opgenomen. Hoe ouder men is, hoe vaker men doneert aan goede doelen blijkt uit de Kien Monitor Goede Doelen; van 9% onder 18 t/m 30-jarigen tot 15% onder zestigplussers. Ouderen hebben het afgelopen jaar (peiljaar 2020) voornamelijk vaker een vaste of losse donatie gedaan aan KWF Kankerbestrijding (38% vs. 28% 18 t/m 59 jaar), de Hartstichting (30% vs. 21%), Alzheimer Nederland (19% vs. 10%) en/of het Rode Kruis (18% vs. 12%). Wat opvalt is dat ouderen vaker de portemonnee trekken voor goede doelen die te maken hebben met de gezondheid. Dit komt ook naar voren in de Kien Monitor Goede Doelen; zestigplussers zetten ‘Gezondheid’ vaker op de eerste plaats als men vier categorieën van goede doelen moet onderverdelen (73% vs. 64%). Nederlanders tot en met 40 jaar zetten daarentegen de categorie ‘Natuur, Milieu en Dierenbelangen’ op de eerste plaats (23% vs. 17% veertigplussers). Niet verwonderlijk dus dat zij iets vaker vinden dat het Wereld Natuur Fonds het belangrijkst doel is waaraan zij doneren (8% vs. 3%).
Bent u nieuwsgierig geworden hoe uw achterban eruit ziet?
Of wilt u weten hoe uw organisatie scoort op naamsbekendheid of reclamebereik? Neemt u dan vrijblijvend contact met ons op voor een proefabonnement op de Kien Monitor Goede Doelen.
1 op de 13 kinderen in ons land leeft in armoede
lees meerLaten we het dáár eens over hebben
Voor meer dan 251.000 kinderen in ons land is het niet vanzelfsprekend om te kunnen sporten, of een verjaardagsfeestje te geven. Kinderen in armoede lopen het risico sociaal buitengesloten te worden. Zo schamen ze zich voor hun thuissituatie, waardoor ze minder vaak vriendjes uitnodigen om te spelen. Ze kunnen vaak ook niet dezelfde dingen doen. Omdat er geen geld voor contributie is, of voor een verjaardagscadeautje. Sire is een campagne gestart, want hier moeten we iets aan doen. We moeten het er in ieder geval samen over hebben.
Een van de problemen is dat er weinig kennis is over kinderarmoede in Nederland. 82% van de Nederlanders schat het aantal kinderen dat in armoede leeft te laag in, zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) voor Sire. Bijna de helft denkt dat kinderarmoede vooral voorkomt bij gezinnen waarvan de ouders niet werken. Dat is een hardnekkig vooroordeel: zo’n 40% van de ouders van kinderen in armoede heeft een baan, maar verdienen structureel te weinig om hun gezin te kunnen onderhouden.
Hoewel uit het onderzoek naar voren komt dat ruim 70% van de Nederlanders bereid is zich in te zetten, geeft een derde aan niet te weten hoe ze dit kunnen doen. Lucy van der Helm van Sire: ‘Niet alleen moet de regering meer doen, ook hopen we dat zoveel mogelijk mensen kinderen in armoede gaan helpen. Op onze site staan je verschillende hulporganisaties waar mensen terecht kunnen die iets willen betekenen voor kinderen in armoede.'
Leer hier meer over kinderarmoede en wat jij daaraan kunt doen.
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via ons zusterbedrijf PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
33.800 gezinnen vieren dit jaar geen Sinterklaas
lees meerUit onderzoek van PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) voor Kinderhulp, onder gezinnen met een laag inkomen, blijkt dat 33.800 gezinnen dit jaar geen pakjesavond kunnen vieren. Simpelweg omdat er geen geld voor is. Kinderhulp helpt met Actie Pepernoot en heeft voor al meer dan 70.000 kinderen een aanvraag ontvangen voor een Sinterklaascadeau.
Meer dan de helft van de ondervraagde gezinnen merkt de effecten van de coronacrisis in de portemonnee. En dat heeft ook gevolgen voor Sinterklaasavond. Een moeder zegt daarover: “Wij hebben ervoor gekozen om het deze keer maar helemaal over te slaan. Mede doordat mijn man (hoofdkostwinner) zijn baan kwijt is geraakt.” Gezinnen met kinderen die nog geloven komen daar echter niet mee weg. Zij staan soms voor grote uitdagingen. Een alleenstaande moeder zegt: “Ik sta nu lichtelijk rood om iets van het verlanglijstje van mijn kind te kunnen kopen. Hij vraagt nooit ergens om, dus voor deze ene keer wil ik toch dat ene voor hem kunnen kopen.”
Naast de mensen die dit jaar (en/of voorgaande jaren) geen Sinterklaas kunnen vieren wegens geldgebrek zijn er ook mensen die het wel vieren, maar met minder. 41% van de ondervraagden geeft aan dat zij door de coronacrisis minder cadeaus kunnen kopen dan vorig jaar. Veel van hen gaan er creatief mee om. Ze gaan eerder in het jaar al op koopjesjacht, kiezen voor tweedehands speelgoed of roepen de hulp in van instanties zoals de Actie Pepernoot van Kinderhulp. Een van de ondervraagden geeft aan: “Ik kan iets van het verlanglijstje van mijn kinderen kopen omdat ik twee cadeaubonnen van Actie Pepernoot heb gekregen en omdat mijn schoonouders iets bijdragen.”
Actie Pepernoot wordt al sinds 2000 georganiseerd, met dank aan de deelnemers van de VriendenLoterij en alle andere sponsoren en donateurs. Via maatschappelijke organisaties die aanvragen bij Kinderhulp ontvangen de ouders/verzorgers een cadeaukaart t.w.v. 20 euro om zelf iets uit te kiezen voor hun kind.
Klik hier om een donatie te doen aan Actie Pepernoot
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Wij zijn verhuisd!
lees meerWij zijn verhuisd! Niet heel ver, daarvoor houden we te veel van Groningen. Maar vanwege onze personele groei en onze ambities, zijn wij verhuisd naar een groter kantoor.
Op deze nieuwe plek kunnen wij verder groeien en onze ambities verwezenlijken. Bovendien staat er een complete restyling van het nieuwe pand op het programma, om een nog meer inspirerende werkomgeving te creëren en op een mooie manier onze klanten te kunnen ontvangen.
Nieuw adres
Kien
Boermandestraat 25
9723 DS GRONINGEN
☏ 050 31 71 777
Google Maps link
Het postadres en het adres in Haarlem blijven ongewijzigd.
Het lijkt ons leuk om jullie te verwelkomen op ons nieuwe kantoor. Gelijk een mooi moment om even stil te staan bij de samenwerking. Neem gerust contact op met Steven voor een afspraak.01-09-2020
Nederlandse relaties doorstaan coronacrisis
lees meerDe samenleving zucht en steunt onder de gevolgen van de coronacrisis. De ic’s hebben het zwaar, maar ook voor senioren, ondernemers, thuiswerkende ouders en kinderen is het pittig. Geen gezellige afspraakjes met vrienden of familie, geen uitgebreide winkelsessies. Het devies is nog steeds: blijf zoveel mogelijk thuis. Maar welke gevolgen heeft dat voor relaties? Houden relaties stand nu stelletjes vele uren op elkaars lip zitten of elkaar juist niet kunnen zien? In het wekelijkse actualiteitenonderzoek zocht PanelWizard (dochteronderneming van Kien) het uit.
Zeven op de tien Nederlanders: "Coronacrisis heeft geen effect op mijn relatie
We ondervroegen Nederlandse stellen van 16 jaar en ouder naar hun relatie in coronatijd. 70% van de Nederlanders met een relatie geeft aan dat de coronacrisis geen effect heeft op hun relatie. Vooral onder zestigplussers is dit percentage hoog. Maar liefst 84% van hen geeft aan dat de coronacrisis geen effect heeft op hun relatie. Dit percentage neemt af naarmate men jonger is. Van de jongeren met een relatie geeft “maar” 55% aan dat de coronacrisis geen gevolgen heeft voor hun relatie. De meerpersoonshuishoudens zonder kinderen geven het vaakst aan geen gevolgen te ervaren (75%), de eenpersoonshuishoudens geven minder vaak aan geen effect te voelen van de coronacrisis op hun relatie (57%). Onder huishoudens met kinderen is dat 64%.
Jongeren merken vaakst positief effect op hun relatie
Maar hoe zit het met de Nederlandse stellen die wel gevolgen van de coronacrisis ervaren? Drie op de tien stellen geven aan dat de coronacrisis effect heeft op hun relatie. 10% merkt een negatief effect, vooral onder stelletjes die niet samen wonen (22% vs. 8% wel samenwonend). Gelukkig ziet 20% een positief effect op hun relatie. Stelletjes onder de 40 jaar noemen vaker een positief effect (30%) dan 40-plussers (16%). Hopelijk zien steeds meer stelletjes de positieve effecten van de coronacrisis, ook op de lange termijn.
Wil je ook onderzoek doen naar de gevolgen van de coronacrisis?
Benieuwd hoe er over jouw product, dienst of markt wordt gedacht in crisistijd? Wil je weten hoe de Nederlander over actuele onderwerpen denkt? Marktonderzoek via PanelWizard geeft betrouwbare inzichten. Bekijk hier de mogelijkheden!
Derde Nederlanders meer vertrouwen in overheid door aanpak corona
lees meerDe overheid werkt hard om de juiste keuzes te maken in de strijd tegen het coronavirus. Draagt dit ook bij aan het vertrouwen dat de Nederlander heeft in de Nederlandse overheid? Of heeft het juist een averechts effect? PanelWizard (dochteronderneming van Kien) zocht het uit.
Een derde (34%) van de Nederlanders van 16 jaar en ouder heeft meer vertrouwen gekregen door de manier waarop de overheid de corona-uitbraak aanpakt. Vooral onder zestigplussers is er een toename in hun vertrouwen zichtbaar: 42% van hen zegt meer vertrouwen in de overheid te hebben gekregen, vergeleken met 31% van de Nederlanders die jonger is dan 60 jaar.
Voor twee derde betekent dat dus dat hun vertrouwen in de Nederlandse overheid niet is toegenomen. De helft heeft evenveel vertrouwen in de overheid als voor de coronacrisis (51%), ongeveer een zevende heeft minder vertrouwen gekregen (15%).
Of men nou woonachtig is in de regio waar het coronavirus het hardst om zich heen slaat of niet, wat betreft het vertrouwen in het kabinet naar aanleiding van de aanpak van het coronavirus zijn er geen verschillen tussen de Nederlandse regio’s zichtbaar.
Uw onderzoek via PanelWizard?
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Helft Nederlanders wil Olympische Spelen afgelasten
lees meerHet coronavirus is nog niet onder controle, het aantal besmettingen loopt op. De pandemie heeft effect op de hele wereld. Evenementen, beurzen en vakanties worden gecanceld en treft zo de gehele wereldeconomie. In juli gaat in Japan de Olympische Spelen van start, moet daar ook een streep doorheen worden gezet?
De helft van de Nederlanders vindt van wel, zo blijkt uit een peiling onder het consumentenpanel van PanelWizard (dochteronderneming van Kien). 51% van de Nederlanders van 18 jaar en ouder vindt dat de Olympische Spelen uit voorzorg afgelast moet worden, waarbij vaker vrouwen dan mannen vinden dat deze maatregel moet worden getroffen (56% vs. 45%). Hoogopgeleiden zijn het minder vaak met de stelling eens; 38% van hen vindt dat de Olympische Zomer Spelen in Japan vanwege het coronavirus moeten worden afgelast, vergeleken met 62% van de laagopgeleiden.
Uw onderzoek via PanelWizard?
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!
Collegaliefde gaat niet door de maag
lees meerRond 12.00 barst elke dag de strijd om een plek in het tosti-apparaat los en beland je weer in ongemakkelijke ‘small talk’ over de kat van een collega. 18% van de Nederlanders luncht dan ook het liefst… alleen. Dat blijkt uit onderzoek van PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) voor Acties.nl onder 1.085 Nederlanders werkzaam in loondienst met een werkplek buitenshuis.
Lunchen
Dat werknemers hun tosti’s, salades en crackers het liefst privé naar binnen werken, heeft verschillende redenen. 41% van alle ondervraagden ergert zich tijdens de werklunch weleens aan de tafelmanieren en/of eetgewoontes van collega’s. Ook de drukte aan de lunchtafel speelt een belangrijke rol. Zo stelt 55% dat ze tijdens de werklunch moeilijk tot rust komen.
Irritaties
Maar er zijn meer factoren die irritatie opwekken. Zo stoort negentien procent zich aan de speciale voedselwensen van collega’s, die bijvoorbeeld vegetarisch, veganistisch en/of glutenvrij eten. Ook collega’s die (veel) te lang in de kantine blijven hangen, worden niet gewaardeerd.
Drukte
Slechte tafelmanieren en irritante eetgewoontes zijn niet het enige waar Nederlandse werknemers zich druk om maken. Daarnaast valt de drukte tijdens de lunch sommige werknemers zwaar. Meer dan de helft van de ondervraagden heeft weleens moeite gehad om tot rust te komen tijdens de werklunch. Onder vrouwelijke werknemers tussen de 18-29 jaar zijn de problemen het grootst. In die groep heeft 63% last van de drukte tijdens de lunch.
Oplossingen
Een groot deel van de werknemers in Nederland zou een stuk blijer zijn met de werklunch als de werkgever meer moeite zouden doen voor een gezondere maaltijd. Daarnaast vindt een derde het aanbod te beperkt.
Uw onderzoek via PanelWizard?
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!