Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Door op "Cookie instellingen" te klikken kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op "accepteren en doorgaan" te klikken ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in ons privacy- en cookiebeleid.

Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Hieronder kun je kiezen welke cookies je accepteert. Klik per cookie op "meer informatie" om te zien wat de functie van de cookie is.

    Zonder noodzakelijke cookies werkt een website niet goed. Deze cookies zorgen dat je in kunt loggen of worden gebruikt om instellingen op te slaan.
      Tracking cookies worden gebruikt om gebruikers te herkennen over een langere periode dan een enkel bezoek op één of meerdere websites.

      Methodiek

      Kien methodiek

      Kien is in Nederland al meer dan 15 jaar actief in marktonderzoek. Dat betekent dat we bijna alle methoden hebben zien komen, en soms gaan. Op dit moment vindt veel onderzoek online plaats, al dan niet middels panels. Dat betekent niet dat telefonisch of schriftelijk onderzoek niet meer voor komt. Integendeel. Veel vaker zien we echter slimme oplossingen waarbij diverse methoden gemengd (hybride) gebruikt worden.

       

      Kwantitatief

      Kien is gespecialiseerd in alle vormen van kwantitatief onderzoek. Online, telefonisch, schriftelijk of een combinatie van deze methoden. Met de slimme oplossingen van Kien kan eenvoudig geswitched worden tussen methoden als dit de kwaliteit van de data ten goede komt. Kwantitatieve onderzoeken vinden plaats op ons eigen panel, op uw eigen bestanden of op aangekochte bestanden. Soms geldt ook hier dat een combinatie van bestanden soms tot de beste resultaten leidt.

       

      Kien middelen

      Onderstaand de middelen en onderzoeksmethoden die Kien ter beschikking staan.

       

      Telefonisch

      U kunt voor telefonisch onderzoek gebruikmaken van Kiens eigen callcenter. Onze callcentermedewerkers zijn allen HBO of academisch opgeleid, spreken ABN en zijn uiterst professioneel. Onder andere door de intensieve Kien-trainingen die de callcentermedewerkers wegwijs maken in het systeem en hun spreek- en luistervaardigheid helpen optimaliseren.

       

      Schriftelijk

      In de praktijk wordt onderzoek nauwelijks nog alleen schriftelijk uitgevoerd. Het is vrijwel altijd in combinatie met telefonisch of online onderzoek, de zogenaamde hybride variant. Een uitzondering hierop vormt soms een specifiek business to business onderzoek, zoals een intern medewerkertevredenheidsonderzoek. Daar kan het raadzaam voor zijn om de vragenlijst volledig schriftelijk te houden; bijvoorbeeld omdat het bij de respondenten een betrouwbaarder gevoel geeft of omdat het simpelweg de hoogste respons oplevert.  

       

      Internet

      U kunt een online onderzoek uitzetten onder een eigen bestand of panel, of onder het PanelWizard panel van Kien. In dat laatste geval maakt u gebruik van een panel dat qua kwaliteit tot de beste van Nederland behoort. Het is in 2001 opgericht en telt nu ruim 30.000 leden van 16 jaar en ouder. Zij zijn zeer zorgvuldig geworven; een goed panel begint nu eenmaal bij een goede werving.

       

      Hybride: online & telefonisch

      Bij een gecombineerd online-telefonisch onderzoek wordt meestal eerst gebeld om de gewenste personen uit te nodigen voor het (online) onderzoek. Na toezegging ontvangt men in een gepersonaliseerde e-mail een hyperlink naar de online vragenlijst. De mail is ondertekend door degene die de telefonische uitnodiging deed. Ook wordt er soms vooraf gebeld om eerst nog de benodigde e-mailadressen te genereren.

       

      Hybride: online & schriftelijk

      In grote lijnen is de gedachte achter de combinatie online-schriftelijk dezelfde als achter online-telefonisch. De schriftelijke fase wordt vooral ingezet als uitnodiging en aankondiging van het online onderzoek en om eventueel e-mailadressen te verzamelen. Maar omdat het meestal een hogere respons oplevert, opteert Kien bij voorkeur voor een telefonische werving in plaats van voor een schriftelijke.