Cookies
Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Door op "Cookie instellingen" te klikken kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op "accepteren en doorgaan" te klikken ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in ons privacy- en cookiebeleid.
Cookies
Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Hieronder kun je kiezen welke cookies je accepteert. Klik per cookie op "meer informatie" om te zien wat de functie van de cookie is.
Kien onderzoek
Vacature Commercieel Marktonderzoeker Groningen (32-40 uur)
lees meerWij zijn: een succesvolle organisatie met ambitie en leuke collega’s
Wij zoeken: de schakel tussen onze onderzoek- en salesafdeling
Wij bieden: een veelzijdige functie met veel dynamiekWie zijn wij?
Kien biedt kwalitatief hoogwaardig marktonderzoek. We houden ons bezig met alle vormen van kwantitatief onderzoek. Van één losse vraag tot jarenlange monitors; online, telefonisch, schriftelijk en hybride. We maken daarbij veel gebruik van ons eigen consumenten-, B2B en kinderpanel, PanelWizard. Recent introduceerden we bovendien Factsnapp, een unieke tool voor het razendsnel zelf uitvoeren van online marktonderzoek.
We kijken naar marktonderzoekoplossingen vanuit de wens van de klant, gecombineerd met onze eigen technische kracht en niet per se vanuit traditie en gebruiken.
Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Uit ons klanttevredenheidsonderzoek blijkt dat de geleverde kwaliteit ook wordt gewaardeerd. Klanten beoordelen ons gemiddeld met een 8,9.
De interne structuur bij Kien is erg plat en formele vergaderstructuren zijn ons vreemd. Dit komt niet alleen de snelheid ten goede, maar ook ieders persoonlijke drive iets moois van het onderzoek te maken.
Voor onze vestiging in Groningen, zijn we per direct op zoek naar een Commercieel Marktonderzoeker voor 32 tot 40 uur per week.
Wat ga je voor ons doen?
Als eerste ben je verantwoordelijk voor het tijdig en correct afhandelen van offerte-aanvragen. Essentieel is het vertalen van de klantbehoefte naar een concrete en heldere onderzoeksvraag, waarna je een bijpassende offerte opstelt.
Daarna is het jouw taak de projecten die je hebt binnengehaald zorgvuldig over te dragen aan de marktonderzoekers, zodat de overgang van het sales- naar het onderzoekstraject voor zowel de klant als je collega’s soepel verloopt.
Je zorgt daarbij dat je steeds op de hoogte bent van de omvangrijke projectplanning, zodat je weet waar ruimte ligt en eventuele knelpunten tijdig signaleert.
Tot slot ben je zelf ook actief als marktonderzoeker. In die rol redigeer en programmeer je bijvoorbeeld vragenlijsten, controleer je data en bereid je rapporten voor.
In de praktijk ben je ongeveer de helft van je tijd bezig met de intake van nieuwe projecten en de andere helft met het uitvoeren van marktonderzoek.
Waarom zou je dat bij ons willen doen?
- Grote verscheidenheid aan mooie projecten voor kleine en grote klanten
- Ruimte om eigen creativiteit en ideeën in te brengen
- Flexibele werktijden
- Gevestigd bureau, met tevreden klanten
- Informele, transparante werksfeer
- Samenwerking in een gevarieerd team met leuke collega’s
- Ruimte om je te ontwikkelen
- Sportregeling
- Overurenregeling
- En natuurlijk onze overheerlijke koffie van versgemalen bonen
Wat heb je daarvoor nodig?
Overzicht, nauwkeurigheid en stressbestendigheid zijn van groot belang aangezien je altijd aan vele trajecten tegelijk werkt. Je moet van aanpakken houden en snel kunnen schakelen, niet alleen tussen verschillende klanten en projecten, maar ook tussen de verschillende werkzaamheden die je uitvoert. Terwijl klanten en collega’s continu vragen en verzoeken bij je neerleggen, houd jij het hoofd koel en handel je deze verzoeken en je eigen actiepunten gestructureerd af.
Je bent contactueel erg sterk en hebt de zogenaamde gunfactor. Je kunt ideeën en afspraken heel helder en bondig communiceren, zowel mondeling als schriftelijk, in het Nederlands.
Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau (verkregen door opleiding en/of werkervaring). Minimaal 1 jaar werkervaring (als marktonderzoeker) is een pre. Je bent handig met een computer en maakt je nieuwe programma’s snel eigen. Tot slot ben je een fijne collega, slim en een harde werker!
Hoe kun je reageren?
Geïnteresseerd? Stuur dan je motivatie en cv naar vacatures@kienonderzoek.nl.
Meer informatie is te verkrijgen via dit e-mailadres of telefonisch bij Steven Noordam, 085-4018250.Door te solliciteren naar deze functie, geef je Kien toestemming om alle door jou verstrekte persoonsgegevens op te slaan en te gebruiken voor het afhandelen van de sollicitatieprocedure. Je gegevens worden vier weken na afronding van deze sollicitatieprocedure verwijderd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Kien B.V.
Boermandestraat 25
9723 DS Groningen
050-3171777
vacatures@kienonderzoek.nl
www.kienonderzoek.nlVacature Marktonderzoeker Groningen (32-40 uur)
lees meerWat ga je bij Kien doen?
Het takenpakket van een Marktonderzoeker is heel divers: van het opstellen en programmeren van vragenlijsten, schrijven en controleren van rapportages, bewaken van de planning van de onderzoeken, contact houden met de klant tot het leiden van (eenvoudige) onderzoeken.
Werkdagen bij Kien zien er nooit hetzelfde uit, je werkt continu aan meerdere onderzoeken tegelijk en hebt daarvoor steeds nauw contact met je collega’s.
Wat doet Kien?
Kien biedt goed en snel marktonderzoek; kwantitatief onderzoek waarbij we gebruik maken van ons eigen online panel PanelWizard. Zomaar een greep uit de uiteenlopende opdrachtgevers waar we voor werken: Coca-Cola, Jumbo Supermarkten, KPN, Nationale-Nederlanden, Verkade en Wereld Natuur Fonds.
We achterhalen voor onze klanten welke nieuwe chocoladesmaak de meeste kans van slagen heeft, wat Nederlanders vinden van die nieuwe reclamecampagne of hoe er gedacht wordt over vrouwenvoetbal. Ook geven we inzicht in welke keuzes er gemaakt worden op het gebied van pensioen, hoe tevreden klanten zijn over de dienstverlening van hun bank of hoe docenten denken over het lesmateriaal dat ze gebruiken.
Voor onze vestiging in Groningen, zijn we op zoek naar een
Marktonderzoeker voor 32 tot 40 uur per week.Wat heb jij (nodig)?
- Oog voor detail: je werkt nauwkeurig
- Helicopterview: je kunt goed overzicht houden en plannen
- Communicatievaardigheden: je kunt ideeën en afspraken helder en bondig communiceren
- Computerskills: je bent handig met een computer en maakt je nieuwe programma's snel eigen
- Minimaal HBO werk- en denkniveau (verkregen door opleiding en/of werkervaring)
- Minimaal 1 jaar werkervaring (als Marktonderzoeker) is een pre
- Tot slot ben je een fijne collega, slim en een harde werker!
Waarom zou je dat bij ons willen doen?
- Flexibele werktijden
- Informele, transparante werksfeer
- Samenwerking in een gevarieerd team met leuke collega's
- Ruimte om je te ontwikkelen
- Sportregeling
- Overurenregeling
- En natuurlijk onze overheerlijke koffie van versgemalen bonen
Geïnteresseerd?
Stuur dan je motivatiebrief en cv naar vacatures@kienonderzoek.nl.
Meer informatie is te verkrijgen via dit e-mailadres of telefonisch bij Berdien Schanssema of Rianne Lubbersen-Jacobi (Projectleiders Marktonderzoek), 050-3171777.Door te solliciteren naar deze functie, geef je Kien en PanelWizard toestemming om alle door jou verstrekte persoonsgegevens op te slaan en te gebruiken voor het afhandelen van de sollicitatieprocedure. Je gegevens worden vier weken na afronding van deze sollicitatieprocedure verwijderd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Kien B.V.
Boermandestraat 25
9723 DS Groningen
050-3171777
vacatures@kienonderzoek.nl
www.panelwizard.com
www.kienonderzoek.nlVacature Projectleider Marktonderzoek Groningen (32-40 uur)
lees meerWij zijn: een platte en informele maar professionele organisatie
Wij zoeken: een ervaren onderzoeker die van aanpakken houdt
Wij bieden: een uitdagende en afwisselende functieWie zijn wij?
Kien biedt goed en snel marktonderzoek. We houden ons bezig met alle vormen van kwantitatief onderzoek, waarbij we vaak gebruik maken van ons eigen online panel PanelWizard.
We achterhalen voor onze klanten bijvoorbeeld welke nieuwe chocoladesmaak de meeste kans van slagen heeft, wat Nederlanders vinden van die nieuwe reclamecampagne of hoe er gedacht wordt over vrouwenvoetbal. Maar we geven ook inzicht in welke keuzes er gemaakt worden op het gebied van pensioen, hoe tevreden klanten zijn over de dienstverlening van hun bank of hoe docenten denken over het lesmateriaal dat ze gebruiken. McDonalds, Nationale Nederlanden, Coca Cola, KPN, Dr. Oetker, Jumbo; zomaar een greep uit de uiteenlopende opdrachtgevers waar we voor werken.
De interne structuur bij Kien is erg plat en formele vergaderstructuren kennen we niet. Dit komt niet alleen de snelheid ten goede, maar ook ieders persoonlijke drive om samen iets moois van het onderzoek te maken. Dat we daar ook in slagen blijkt uit het rapportcijfer dat onze klanten ons geven: gemiddeld een 8,6.
Voor onze vestiging in Groningen, zijn we op zoek naar een
Projectleider Marktonderzoek voor 32 tot 40 uur per week.Wat ga je voor ons doen?
Als Marktonderzoeker bij Kien leid je de onderzoekstrajecten. Dit start bij het vertalen van de klantvraag naar een toegesneden aanpak. Je zorgt er daarna voor dat het onderzoek conform de gestelde normen voor tijd, geld en kwaliteit wordt ingericht en uitgevoerd. Je plant de taken voor projectleden en bewaakt de planning. Vervolgens rapporteer en presenteer je de onderzoeksresultaten aan de opdrachtgever. Je bent pro-actief in het onderkennen van mogelijkheden voor het vergroten van de onderzoeksomzet en het nemen van dienovereenkomstig acties. Je levert bijdragen aan proces- en productverbeteringen en begeleidt (Junior) Marktonderzoekers naar een optimale kwaliteit en ontwikkeling.
Waarom zou je dat bij ons willen doen?
- Grote verscheidenheid aan mooie projecten voor kleine en grote klanten
- Ruimte om eigen creativiteit en ideeën in te brengen
- Flexibele werktijden
- Gevestigd bureau, met tevreden klanten
- Informele, transparante werksfeer
- Samenwerking in een mooi, gevarieerd team
- Ruimte om je te ontwikkelen
- Sportregeling
- Overurenregeling
- En natuurlijk onze overheerlijke koffie van versgemalen bonen
Wat heb je daarvoor nodig?
Je bent initiatiefrijk, je signaleert kansen en handelt daarnaar. Vanwege de grote hoeveelheid projecten is het van belang dat je overzicht kunt houden over een diversiteit aan taken. Een flinke dosis stressbestendigheid is daarvoor ook noodzakelijk.
Je bent erg nauwkeurig en stelt hoge eisen aan je eigen werk. Je kunt je perfect uitdrukken in het Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk. Je kunt ideeën en feiten op heldere wijze presenteren en hebt overtuigingskracht, zowel intern als extern.
Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar ervaring met het uitvoeren van onderzoek aan klant- of bureauzijde (harde eis). Tot slot ben je een fijne collega, slim en een harde werker!
Hoe kun je reageren?
Geïnteresseerd? Stuur dan je motivatie en cv naar vacatures@kienonderzoek.nl.
Meer informatie is te verkrijgen via dit e-mailadres of telefonisch bij Berdien Schanssema of Rianne Lubbersen-Jacobi, Projectleiders Marktonderzoek, 050-3171777.Door te solliciteren naar deze functie, geef je Kien en PanelWizard toestemming om alle door jou verstrekte persoonsgegevens op te slaan en te gebruiken voor het afhandelen van de sollicitatieprocedure. Je gegevens worden vier weken na afronding van deze sollicitatieprocedure verwijderd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Kien B.V.
Boermandestraat 25
9723 DS Groningen
050-3171777vacatures@kienonderzoek.nl
www.kienonderzoek.nl
www.panelwizard.comKwart Nederlandse vrouwen schaamt zich voor kleding partner: ‘Gewoon geen gevoel voor stijl’
lees meerVan alle Nederlandse vrouwen schaamt 26 procent zich weleens voor de kleding van hun partner. Mannen daarentegen zijn een stuk minder kritisch: bij hen bedraagt dit percentage slechts dertien procent. Of zij zich ooit beter gaan kleden is nog maar de vraag, want volgens een derde van de vrouwen heeft hun partner gewoon geen gevoel voor stijl. Dat blijkt vandaag uit onderzoek van Acties.nl, uitgevoerd door PanelWizard onder 1.066 volwassen Nederlanders met een vaste relatie.
Met 12 procent ligt het percentage mannen dat zich kritisch uitlaat over de fashion sense van hun partner een stuk lager. „Vooral op het gebied van kledingkeuze en -stijl lijkt er voor een groot gedeelte van de Nederlandse mannen nog een wereld te winnen", vertelt Vince Franke van Acties.nl. Door de jaren heen heeft hij op kantoor „alle foute kleurencombinaties” wel eens langs zien komen: zwarte sokken onder een spijkerbroek, bijvoorbeeld, of een blauw overhemd op een rode pantalon. „Helaas was de drager ervan in 99 procent van de gevallen een man".
Het gevolg? Een groot deel van de ondervraagde vrouwen bemoeit zich actief met de kledingkeuze(s) van hun partner. Van alle Nederlandse vrouwen stelt 60 procent namelijk dat ze hem of haar weleens hebben tegengehouden bij het maken van een fashionflater. Toch lukt dit niet altijd: 37 procent van de vrouwen heeft hun wederhelft weleens slecht gekleed de deur uit laten gaan.
Lees het hele artikel op metronieuws.nl
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via ons zusterbedrijf PanelWizard?
Angst onder werknemers dat de baas op afstand meekijkt bij thuiswerken
lees meer5 procent van de Nederlanders is bang dat hun baas hen op afstand controleert. Twee vijfde vindt het niet erg als een werkgever hier bij thuiswerken goede reden voor heeft.
Okay, 85 procent is dus niet zo bang dat the boss meekijkt als we moeten thuiswerken. Maar dan nog: zo’n een op de zes werkenden zit toch met samengeknepen billen dat de werkgever op afstand laptops en telefoons van werknemers in de gaten houdt.
Dat blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder precies 1.106 Nederlanders werkend in loondienst, uitgevoerd door PanelWizard (zusterbedrijf van Kien). Ondanks genoemde angst heeft 40 procent er geen problemen mee als blijkt dat de controle van de werkgever noodzakelijk is.
Lees het hele artikel op metronieuws.nl
Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via ons zusterbedrijf PanelWizard?