Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Door op "Cookie instellingen" te klikken kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op "accepteren en doorgaan" te klikken ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in ons privacy- en cookiebeleid.

Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Hieronder kun je kiezen welke cookies je accepteert. Klik per cookie op "meer informatie" om te zien wat de functie van de cookie is.

    Zonder noodzakelijke cookies werkt een website niet goed. Deze cookies zorgen dat je in kunt loggen of worden gebruikt om instellingen op te slaan.
      Tracking cookies worden gebruikt om gebruikers te herkennen over een langere periode dan een enkel bezoek op één of meerdere websites.

      Nieuws

      Costa del Kruidvat

      Veruit de meeste Nederlandse vakantiegangers kopen hun verzorgingsproducten graag gewoon thuis. Maar eenmaal op de vakantiebestemming ontdekt maar liefst driekwart dat één of meer verzorgingsartikelen in de bagage ontbreken. Dat leert een onderzoek ruim 1.000 Nederlanders, uitgevoerd door PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) in opdracht van Kruidvat. Dit kan best lastig zijn als je in het buitenland van een onbezorgde vakantie wilt genieten. Deze zomer echter geen nood in de populaire badplaats Palamós, want daar opent de drogisterijketen een pop-up-store.


      Helemaal op of gewoon vergeten

      Hoewel Nederlanders veel producten op reis meenemen, blijkt hun voorraad zonnebrand- (38%), haarverzorgings- (29%) en lichaamsverzorgingsproducten (24%) tijdens hun verblijf in het buitenland al snel uitgeput.

       

      De meest vergeten verzorgingsproducten tijdens de vakantie zijn:

      1. haarverzorgingsproducten (29%);
      2. zonbescherming (26%);
      3. mondverzorgingsproducten (25%) en scheerproducten (25%).


      Merktrouw

      Uit het onderzoek blijkt dat mensen een Nederlandse drogist op hun vakantiebestemming wel zien zitten. Vooral voor vrouwen is het een uitkomst. Meer dan de helft zegt zo gehecht te zijn aan een vertrouwd Nederlands product dat men eigenlijk niet zonder kan. Vrouwen zijn vooral gehecht aan hun eigen shampoo en gezichtscrème (25%). Mannen zijn minder merktrouw. Bij hen staat de vertrouwde tandpasta (13%) op nummer één als het product waar men niet zonder kan.


      Het gemak van thuis

      70% van de vakantiegangers koopt de verzorgingsartikelen het liefst gewoon thuis. Dit komt omdat zij precies weten hoe deze producten werken en hoe ze hierop reageren. Ook geeft meer dan de helft van de Nederlanders aan het liefste advies te krijgen in de eigen taal. Bovendien is buiten Nederland de kans op een miskoop groter. Zo’n 2 op de 10 Nederlanders hebben weleens een verkeerd product gekocht in het buitenland, doordat ze de taal op de verpakking niet goed begrepen. Vooral het kopen van conditioner in plaats van shampoo wordt vaak genoemd als misser.


      De pop-up-store

      De pop-up-store bevindt zich op een steenworp afstand van de boulevard in de onder Nederlanders geliefde badplaats Palamós aan de Spaanse Costa Brava. De winkel wordt op woensdag 27 juni 2018 officieel geopend. De winkel blijft vier weken open. Het winkelteam bestaat uit 7 Nederlandse medewerkers van de keten. Zij zijn geselecteerd uit een grote hoeveelheid interne sollicitaties uit het hele land. In de winkel kunnen klanten terecht voor een ruim assortiment artikelen: van shampoo tot zonnebrand en van babyvoeding tot strandaccessoires.

       

      Lees het artikel hier op CustomerTalk.nl


      Ook onderzoek doen?

      Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via Kien/PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!