Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Door op "Cookie instellingen" te klikken kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op "accepteren en doorgaan" te klikken ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in ons privacy- en cookiebeleid.

Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Hieronder kun je kiezen welke cookies je accepteert. Klik per cookie op "meer informatie" om te zien wat de functie van de cookie is.

    Zonder noodzakelijke cookies werkt een website niet goed. Deze cookies zorgen dat je in kunt loggen of worden gebruikt om instellingen op te slaan.
      Tracking cookies worden gebruikt om gebruikers te herkennen over een langere periode dan een enkel bezoek op één of meerdere websites.

      Nieuws

      100ste meting Goede Doelen Monitor

      De Kien Monitor Goede Doelen. heeft de 100ste meting uitgevoerd! Al 100 maanden lang vragen wij ons panel naar KPI's zoals bekendheid, geefgedrag, voorkeur en Share of Wallet. Daarmee hebben wij een enorme schat aan informatie voor jou, als professional in de goede doelen brache, in handen. 

       

      Continu inzicht en betrouwbare cijfers zijn nodig om de juiste acties uit te zetten en het effect daarvan te kunnen meten. Dat inzicht geeft de Kien Monitor Goede Doelen.

       

      Monitor Goede Doelen

      De Kien Monitor Goede Doelen is een maandelijks benchmark onderzoek onder Nederlanders, waarbij elke maand een verse steekproef van N=350 wordt ondervraagd. Daarbij worden de KPI's in kaart gebracht van de 63 grootste Nederlandse charitatieve organisaties. Dus niet alleen je eigen data, maar ook die van de 'concurrent'.

       

      De resultaten van het onderzoek geven inzicht in o.a.:

       

      • bekendheid, spontaan (eerstgenoemd en totaal) en geholpen
      • op welke manier men is benaderd door de goede doelen om donateur te worden
      • doneergedrag per goed doel (donateurs afgelopen maand en incidenteel)
      • belang van diverse aspecten bij keuze voor donatie aan een goed doel
      • mate van tevredenheid donateurs afgelopen maand over diverse aspecten
      • verbeteringsprioriteiten van de verschillende aspecten
      • share of wallet: bij besteding van 100 euro (+ motivatie voor de keuze)
      • aan welke doelen men absoluut niet zou doneren (+ motivatie voor de keuze)
      • reclamebereik en effectiviteit mediabesteding