Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Door op "Cookie instellingen" te klikken kun je meer lezen over onze cookies en je voorkeuren aanpassen. Door op "accepteren en doorgaan" te klikken ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in ons privacy- en cookiebeleid.

Cookies

Kien onderzoek maakt gebruik van cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan en voor marketingdoeleinden. Hieronder kun je kiezen welke cookies je accepteert. Klik per cookie op "meer informatie" om te zien wat de functie van de cookie is.

    Zonder noodzakelijke cookies werkt een website niet goed. Deze cookies zorgen dat je in kunt loggen of worden gebruikt om instellingen op te slaan.
      Tracking cookies worden gebruikt om gebruikers te herkennen over een langere periode dan een enkel bezoek op één of meerdere websites.

      Nieuws

      Een lange wachtrij grootste ergernis millennials

      In de wachtstand staan, het is een hobby van slechts weinig mensen. Een ruime meerderheid van generatie Y heeft een ongekende hekel aan lange wachtrijen. Dat leert een onderzoek naar ongemakken in serviceverlening onder 1.213 Nederlanders, uitgevoerd door PanelWizard (zusterbedrijf van Kien) in opdracht van energieleverancier Oxxio.


      Irritaties

      Dienstverleners moeten een snelle en overzichtelijke digitale service te bieden om de veeleisende millennials tevreden te houden. Niet alleen het wachten op antwoord, ook het slecht kunnen vinden van de juiste informatie staat in de top van hun ergernissen. De digitale omgeving van de overheid is de grootste bron van irritatie. Slecht vindbare of incomplete informatie op een website of in een chat zorgt daarnaast voor de nodige frustratie bij de ondervraagden. Een klantenservice die alleen op kantooruren bereikbaar is, sluit de top drie ergernissen af.


      De top 3:

      • 64 procent stoort zich aan telefonisch of in de chat lang in de wacht staan;
      • 45 procent ergert zich aan slecht vindbare of incomplete informatie;
      • 44 procent irriteert zich wanneer een klantenservice alleen op kantooruren bereikbaar is.


      Overheid scoort het slechtst

      Maar liefst 1 op de 4 millennials ervaart de digitale omgeving van de overheid als grootste irritatiebron. Uit het onderzoek: “Als één van de grootste dienstverleners is het vaak lastig om bij de overheid de juiste informatie te vinden.” Internetproviders doen het iets beter, maar toch nog 13 procent van de millennials frustreert zich aan de service van internetproviders. De dienstverlening van verzekeraars roept bij 1 op de 8 ondervraagden ergernissen op.


      De app als oplossing

      Wie millennials wil bereiken, moet zijn service afstemmen op hun voorkeuren. Het onderzoek toont aan dat deze generatie een voorkeur heeft voor een app ten opzichte van een website. Met name voor het inzien van recente gegevens, zoals saldo, verbruik en meterstanden, en het doen van betalingen gebruikt de millennials het liefst een app. Een app moet een omgeving zijn waar alle informatie snel vindbaar is en iedereen 24 uur per dag en 7 dagen in de week terecht kan. Een goed werkende chatbot zorgt ervoor dat niemand meer in de wacht hoeft te staan.


      Energieleveranciers en banken minst irritant

      Dat een goed werkende digitale omgeving noodzakelijk is om je als dienstverlener te onderscheiden, blijkt uit de reacties van de respondenten. Banken en energieleveranciers gebruiken mobiele applicaties om zich te onderscheiden. Deze serviceverleners veroorzaken volgens de millennials de minste irritatie op het gebied van online service.

       

      Lees het hele artikel op ClouToday


      Ook onderzoek doen?

      Bent u ook geïnteresseerd in onderzoek via Kien/PanelWizard? Bekijk hier de mogelijkheden!